סה"כ צפיות בדף

יום שישי, 24 ביולי 2015

ארה''ב ''מחזיקה כלכלית'' מובילי דעת קהל ישראלים לתמוך בעמדתה

החל מהדקה ה - 50 .






http://www.canarymission.org/blog/2015/7/9/what-do-they-want







ליברמן דורש: להשעות את איילה חסון

יו"ר ישראל ביתנו פנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה נגד איילה חסון וחנן קריסטל בעקבות דברים שאמרו על מצביעי "ישראל ביתנו" בהם כי "הגיעו עם האינפוזיות לקלפיות". ערוץ 1: "ליברמן מנסה להלך עלינו אימים"








"חטאו של אותו ציבור הוא שהעז להצביע עבור 'ישראל ביתנו'". ליברמן (צילום: טלי מאייר)
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד איילה חסון וחנן קריסטל, בטענה כי השניים הסיתו לגזענות, במהלך שידור מהדורת החדשות "יומן" בערוץ הראשון.
ליברמן התייחס לשיחה במשדר, במהלכה שוחחו השניים באולפן ואמרו בין היתר על מצביעי ישראל ביתנו: "טיהור במרכזי קליטה... אלה שהגיעו עם האינפוזיות לקלפיות, שהובאו...".
ליברמן פנה גם לעורך הראשי של רשות השידור להשעות מתפקידם את חסון, המשמשת מנהלת מחלקת החדשות בערוץ הראשון, ואת קריסטל, המשמש פרשן פוליטי. במכתבו מתייחס ליברמן להתבטאות של קריסטל על "טיהור במרכזי קליטה" אמירה שעליה הגיבה חסון: "במרכזי הקליטה. אלה שהגיעו עם האינפוזיות לקלפיות, שהובאו...". העיתונאית מזל מועלם, שהשתתפה בשיחה הגיבה לדברי של חסון ואמרה:
"תהיי רחמנית קצת". על כך השיבה חסון : "ככה זה היה".
במכתב טוען ליברמן כי במהלך כל השיחה הותקפה 'ישראל ביתנו' במילים בוטות וקשות ומבלי שאפילו אחד מהמתדיינים מציג זווית אחרת של הדברים, שלא לדבר על מישהו שממש יגן על עמדתנו. אף אחד מ'ישראל ביתנו' או שלפחות חושב אחרת משאר המשתתפים - לא הוזמן לשידור", כתב ליברמן, והוסיף: "כדאי וחשוב לציין שרוב האנשים המגיעים עם "אינפוזיה לקלפיות" הם ניצולי שואה או ותיקי מלחמת העולם השנייה או נכי מלחמה. ההתבטאות הזו היא התבטאות גזענית המכלילה ציבור שלם ומשתמשת בסטריאוטיפים על-מנת לבזות את אותו ציבור. כל חטאו של אותו ציבור הוא שהעז להצביע עבור 'ישראל ביתנו', שנגדה מנהלת איילה חסון מסע-צלב מזה חודשים ארוכים. אותו מסע של הגברת חסון נגד 'ישראל ביתנו' כלל פרסומים לא נכונים וניסיון חוזר ונשנה לפגוע במפלגה ובעומד בראשה".
מיוחד: איילה חסון ערכה ליממה את וואלה! ברנז'ה. ()
"התנהלות אנטי-עיתונאית בכל קנה מידה ". חסון (צילום: רובי קסטרו)

 "לא רק דבר כיעור אלא הסתה לגזענות"

בהמשך כותב ליברמן: "התנהלות כמו זו של הגברת חסון היא התנהלות אנטי-עיתונאית בכל קנה מידה והיא חמורה שבעתיים כשהיא נעשית באמצעות ניצול ושימוש במשאב הציבורי, שידורי הטלוויזיה הממלכתית. היא חמורה אפילו יותר מכך כשמי שעושה זאת היא גם המנהלת בפועל של חטיבת החדשות, שאמורה לשמש דוגמה לעיתונאים האחרים העובדים בערוץ, ואבוי לאותה דוגמה". העתקים ממכתבו לוויזנטל, נשלחו לאלדד קובלץ המשמש מנכ"ל זמני של תאגיד השידור הציבורי החדש ולמועצת העיתונות.
בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה, כתב ליברמן: "אני מבקש כי את השטר של 'אפס סובלנות לגזענות' אשר המערכת שבראשותך – ובצדק רב – הוציאה, תפרע כאן בעניין זה. ההתייחסות לאנשים בגירים ומכובדים, כאל מי ש'הובאו לקלפיות "עם אינפוזיות', היא כאמור לא רק דבר כיעור אלא הסתה לגזענות".
"אני מודע לחשיבות של עיתונאות בחברה דמוקרטית, ולחשיבותו של דיון פתוח וביקורתי, ואנו כמובן ששים לכל הזדמנות לדיון כזה. ברם, אותם ערכים של חברה דמוקרטית מחייבים, עוד לפני שנפתח המיקרופון הראשון ולפני שנדלק הזרקור הראשון באולפן הטלוויזיה – שכבודו של אדם לא יהיה למרמס בגלל מוצאו או השתייכותו האתנית או הפוליטית".

http://b.walla.co.il/item/2853407





אין תגובות: