סה"כ צפיות בדף

יום חמישי, 9 ביולי 2015

לרות דוד יותר כח מביבי


http://tripeilat.blogspot.co.il/2015/07/rotter.html tripeilat.blogspot.com|By Me http://tripeilat.blogspot.co.il/2015/07/65-nziv-rotternet-iseael-65.html



נקמת הבלוגר במשטרת ישראל – משה "הלמו" הלוי תובע את המשטרה בחזרה


נקמת הבלוגר במשטרת ישראל, שמעון איפרגן, מאקו

משה "הלמו" הלוי נעצר לפני כשנתיים בטענה שפרץ לאתר בית המשפט והחזיק מסמכים אסורים. כעת הלמו תובע את המשטרהבחזרה.

"קציני משטרה ניסו להתקדם על חשבון החקירות שלי והונו את המפקדים שלהם שהם תפסו דג שמן".

"הרומן" של העיתונאי והבלוגר משה הלוי (המכונה הלמו) עם המשטרה נמשך כבר שנים. היא טוענת שהוא האקר שפרץ לאתר של נט המשפט בצורה לא חוקית והחזיק מסמכים אסורים במחשב שלו. הוא לעומת זאת מסביר שוב ושוב שהמסמכים הללו נגישים לכל גולש ברשת. לשמחתו של הלמו, כל מפגש עם המשטרה מסתיים כשידו על העליונה. האם כך תיגמר גם המערכה הנוכחית? משה הלוי

"לא פרצתי ולא נעליים"

הפרשה המרכזית בה נקשר שמו של הלמו ארעה לפני כשנתיים. ב-2012 פתחו חוקרי יחידת עבירות מחשב במחוז תל אביב בחקירה נגד הלמו, בטענה שהוא פרץ לאתר הנהלת בית המשפט, חדר למאגרי המידע והעתיק מסמכים כמו כתבי אישום, פרוטוקולים ופסקי דין. הלמו בתגובה הכחיש את החשדות נגדו וטען שנכנס לאתר שפתוח לכל גולש ולא ביצע שום עבירה פלילית.
"כל השבוע הייתי בחקירות ורוצים שאבוא גם בערב ראש השנה. זה כמו חקירה של מחבל", סיפר בזמנו בראיון לתכנית "שש" עם עודד בן עמי. "לא חדרתי לשום אתר, לא השתמשתי בכלי פריצה – אפילו הכנסתי את מספר תעודת הזהות שלי".
הלמו שהה עשרה ימים בבית המעצר ולאחר מכן שוחרר למעצר בית. בזמן הזה המשטרה חגגה על מעצרו: היא פרסמה את דבר הפרשה בעמוד הפייסבוק שלה, וקצין משטרה ביחידת עבירות המחשב, רפ"קירון צבי, הצהיר בגאווה באחד הראיונות שהוא יסגור את המחלקה "אם הלמו לא יורשע ולא ישב בבית הסוהר, אפשר לסגור את המחלקה שלי".
מהר מאוד התברר שהחוקרים פישלו, ובגדול. החקירה, שהתחילה בקול תרועה – הסתיימה בקול דממה דקה, וההצהרות של רפ"ק בן-צבי על סגירת היחידה, נותרו כמובן ללא כיסוי.
לפני חמישה חודשים החליטה פרקליטות מחוז מרכז לסגור את התיק נגד הלמו, ונגד שני חשודים נוספים שלא היו מעורבים בפרשה, וב- 23/4/14 הוא קיבל הודעה רשמית לפיו התיק נסגר בנימוק שלא נמצאו ראיות מספיקות להעמידו לדין.

לא נסגר ולא נעליים

התיק נגד הלמו נסגר, אולם המשטרה לא עידכנה את אתר המשטרה בדבר סגירת החקירה, וכעת הלוי הוא שתובע אותם תביעת לשון הרע לפי סעיף 25א לחוק איסור לשון הרע.
ביום ב' השבוע הלמו הגיש תביעה נגד משטרת ישראל לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה סכום של עשרת אלפים שקל. בכתב התביעה הלמו טוען שבאתר המשטרה התיק שלו עדיין מופיע כחקירה פתוחה ללא שום ציון אחר, דבר שמהווה פגיעה בשמו הטוב והוצאת לשון הרע.
"לצערי, המשטרה תפרה לי תיק", הוא אומר בשיחה עם NEXTER.
"פעלתי לפי החוק והורדתי מסמכים על פי חוק ולא פרצתי לשום אתר. קציני משטרה ניסו להתקדם על חשבון החקירות שלי והונו את המפקדים שלהם שהם תפסו דג שמן. פתחו לי 17 תיקים בפרשה הזו כדי ל'התנקש' בי ולהעמיד אותי לדין בכל מחיר. פגעו בשמי הטוב ובפרטיות שלי. מדובר בחקירה רשלנית ולא מקצועית שכל מטרתה היתה להעמיד לדין אזרח חף מפשע".
הלמו מוסיף שהוא ביקש לתקן את הדברים ולציין שהתיק נגדו נסגר, אך לא נענה.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לתביעתו של הלמו:"כתב התביעה טרם התקבל במשטרת ישראל, לכשיתקבל, נגיב כמקובל ישירות בבית המשפט".
קישורים:


1

2



אין תגובות: