סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, 27 ביולי 2010

חזיונות התקשורת הישראלית בנושא איראן





DEBKAfile - We start where the media stop

נשיא איראן אחמדינז'אד: ארצות הברית מתכוננת לפתוח תוך 3 החודשים הבאים ב-2 מלחמות 'חמות' במזרח התיכון
יום שלישי, טז אב תש"ע, 13:02, 27 ביולי 2010
המקורות האיראנים של תיקדבקה: נשיא איראן אחמדינז'אד אמר ביום ג' 27.7, כי לאיראן יש מידע מודיעני מדויק המורה על כך כי וושינגטון תפתח ב-3 החודשים הקרובים, כלומר באוגוסט, ספטמבר,או נובמבר השנה, ב-2 מלחמות חמות HOT במזרח התיכון. אחמדינז'אד לא אמר היכן המלחמות האלה תפרוצנה, או נגד מי האמריקנים מכוונים אותן.
אולם המקורות האיראניים של תיקדבקה כי מהטון והתוכן של הדברים, עולה, כי לא רק ארצות הברית תהייה מעורבת ישירות במלחמות אלה, אלא גם בידי בעל בריתה הצבאי העיקרי של ארצות הברית במזרח התיכון, קרי- ישראל.
הראיון של אחמדינז'אד עם נציגים של כלי התקשורת האיראניים נערך ביום שני בלילה 26.7, כאשר כלי התקשרות האיראנים מציינים בצורה בולטת את שעת הלילה המאוחרת בה הראיון נערך כדי להבליט את הדחיפות בו.
אחמדינז'אד הדגיש בראיון כי 'יש בידנו מידע מדויק לפיו האמריקנים רקחו עלילה, (כלומר, סצנריו),שלפיו יש להם תוכנית לפתוח במלחמה פסיכולוגית מול איראן'. 'הם מתכוננים לתקוף לפחות שתי מדינות באזור תוך 3 החודשים הבאים'. ציטוט המקור: We have precise information that the Americans have devised a plot, according to which they seek to launch a psychological war on Iran. They plan to attack at least two countries in the region within the next three months
נשיא איראן אמר כי ארצות הברית מבקשת להשיג 2 מטרות עיקריות במלחמות אלה:
1. 'קודם כל', אמר אחמדינז'אד, 'הם (האמריקנים) מבקשים לפגוע/לעצור את התקדמותה ופיתוחה של איראן, מאחר והם מתנגדים לגידולה' First of all, they want to hamper Iran's progress and development since they are opposed to our growth. המקורות האיראניים של תיקדבקה מציינים, כי זה לא היה מקרה שנשיא איראן לא ציין באיזה שטחים איראן התקדמה. בעוד שמצבה הכלכלי של איראן מתדרדר, דבר המורגש היטב על ידי כל אזרח איראני ברחוב, והפיתוח האיראני בייחוד של שדות הנפט והגז נעצר בגלל הסנקציות של האו''ם, ארצות הברית ואירופה, הרי 2 שטחים היחידים המתפתחים כיום באיראן במהירות הם התוכנית הגרעינית הצבאית, והכנת הכוחות האיראניים למלחמה.
2. 'הם', (האמריקנים), 'רוצים להציל את המשטר הציוני (ישראל), מאחר והוא הגיע לסוף דרכו, והציונים (הישראלים), מאמינים כי הם יכולים להציל את עצמם רק באמצעות של התנגשות צבאית'. ציטוט המקור: They (US) want to save the Zionist regime because it has reached a dead-end and the Zionists believe they can be saved through a military confrontation.
בסיום דבריו, אמר אחמדינז'אד, כי מציע לנשיא באראק אובמה, שלא ללכת בעקבותיו של הנשיא ג'ורג בוש, כלומר, לא לשלוח כוחות אמריקנים למלחמות חדשות במזרח התיכון. לשניא איראן הייתה גם עצה למוסקבה: לא לשחק לידיה של וושינגטון, דבר יביא אותה לפעול נגד האינטרסים של עצמה. הדברים של אחמדינז'אד לרוסיה, היו תגובה
להודעת משרד החוץ הרוסי מיום ב', בה נאמר, כי דברי הביקורת של נשיא איראן אחמדינז'אד על נשיא רוסיה דימטרי מדבדב, לא מקובלים, לא תהיינה להם תוצאות, והם אינם אחראים. ציטוט המקור: Iranian criticism of Russian President Dmitry Medvedev is unacceptable and fruitless, irresponsible rhetoric.
המקורות האיראניים והמודיעיניים של תיקדבקה מציינים, כי כאשר אחמדינז'אד מדבר על 'מידע מדויק' We have precise information, הוא מתכוון למידע המודיעיני הנמצא עתה בידי ראשי מדינות המפרץ הפרסי ובראשם סעודיה, כי כבר עתה הוחלט בבית הלבן, כי אם הסנקציות לא תשגנה את מטרתן, ורוסיה, סין, וטורקיה, תעזורנה לאיראן להתגבר על אמברגו הדלק האמריקני, ועל ההגבלות בפעולת הבנקים, יצטרך הנשיא אובמה להחליט, בשבועות הקרובים, באם להשתמש בלחץ אמריקני נוסף אשר יישא בפעם הראשונה בעימות הנוכחי בין וושינגטון וטהרן, אופי צבאי.
המדובר במתן אישור על ידי הנשיא לאוניות הצי האמריקני לערוך חיפושים באוניות איראניות הנעות בים האדום, מפרצי עדן,עומן והמפרץ הפרסי, ובים הערבי, במטרה לבדוק באם הן מובילות מטענים האסורים לפי החלטות הסנקציות של האו''ם, של ארצות הברית, ואירופה.
דברי אחמדינז'אד, מיום ב' על פריצתן הקרובה של 2 של שתי מלחמות מזרח תיכוניות, היא איתות איראני ברור לוושינגטון כי טהרן לא תשאיר חיפושים אמריקנים אלה ללא תגובה. תגובה אחת תהייה תגובה צבאית איראנית נגד הכוחות האמריקנים במפרץ הפרסי ובים הערבי, ואילו התגובה השנייה תהייה מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, בלבנון.
Copyright 2000-2010 DEBKAfile. All Rights Reserved

אין תגובות: