סה"כ צפיות בדף

יום חמישי, 5 במרץ 2015

בכיר לשעבר במשטרה ליועמ''ש:''לבדוק אם לבני קיבלה טובות הנאה מ'ידיעות אחרונות'''

כיר לשעבר במשטרה ליועמ"ש: "קידמה החוק נגד 'ישראל היום' אחרי שיחה עם נוני מוזס ופרסום מפרגן בעיתונו" • עוד ביקש: לבדוק טענת מופז שעבירות מחשב גרמו להפסדו בפריימריז בקדימה

עו"ד בועז גוטמן, לשעבר סנ"צ וראש מפלג חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על פתיחת חקירה שתבדוק חשד לכאורה כי מועמדת המחנה הציוני ציפי לבני קיבלה טובת הנאה מ"ידיעות אחרונות." כמו כן, הוא מבקש לבדוק את דבריו של ראש סיעת קדימה, שאול מופז, כי במחשב הפריימריז של הבחירות שהתקיימו בסיעה 2009-ב (עת הוא ולבני התמודדו על ראשותה,( בוצעו לכאורה עבירות מחשב שבעטיין הפסיד.לטענת עו"ד גוטמן, בתאריך 04.03.2015 פורסמה ידיעה ב"ישראל היום," שלפיה לבני מודה כי דיברה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס לפני שקידמה את חוק "ישראל היום." את הדברים אמרה בכנס "הון-שלטון-עיתונות" שהתקיים יום קודם לכן. לבני התייחסה לפעילותה לקידום הצעת החוק (בעת שכיהנה כשרת המשפטים,( לאחר שחילקה לחברי ועדת חוק, חוקה ומשפט חוות דעת אשר הוזמנה ומומנה בידי "ידיעות אחרונות." לבני צידדה במסקנות חוות הדעת שסיפק לה גוף כלכלי לכאורה בעל אינטרס ובחרה לא לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שסבר אחרת.
עו"ד בועז גוטמן מוסיף כי 25.11.2011-ב פורסמה במוסף "ידיעות אחרונות" כתבה מפרגנת במיוחד על לבני, בהיקף חשיפה חריג של שמונה עמודים. "לו מדובר היה במר בוזגלו ממועצת זרנוגה, שהיה מקבל לכאורה טובת הנאה בהיקף דומה מתאגיד מסחרי, הוא לבטח היה נחקר תחת אזהרה," טען. "היה אסור לגברת לבני להיפגש עם בעל התאגיד אשר לכאורה היטיב עימה, וכמו כן היה אסור לה להשתתף בדיון שנוגע לשיפור מצבו של אותו תאגיד, גם אם עבר זמן מאז אותה 'הטבה' שלכאורה קיבלה. הרי זה לא סוד שיש מלחמה כלכלית בין 'ידיעות' ל'ישראל היום,"' טען. "זה לא שונה משופט שאמור לפסול עצמו משיפוט בעניינו של אדם שהכיר לפני עשר שנים."
נוסף על כך טען עו"ד גוטמן כי במהלך ראיון שערכה אילה חסון מהערוץ הראשון עם שאול מופז ,30.01.2015-ב טען מופז כי בבחירות שהתקיימו בקדימה בפריימריז 2009 בוצעו לכאורה עבירות מחשב. "עוה"ד של מופז אמר לו באותו זמן: 'גנבו לך את הבחירות... תגיש תלונה במשטרה.' אותו עו"ד משמש כיום היועץ המשפטי לממשלה... (עו"ד יהודה וינשטיין; מ"ע.( מופז לא התלונן אך למרות זאת, על פי סעיף 59 לסדר הדין הפלילי הקובע כי 'נודע למשטרה שבוצעה עבירה - תפתח בחקירה,' היה על המשטרה לפתוח בחקירה כבר אז. מדובר בעניין ציבורי ובכספי ציבור ולא בעניין פרטי של השר לשעבר. העניין הזה חייב להיבדק, לפני או אחרי הבחירות."
מהמחנה הציוני נמסר בתגובה כי מדובר ב"עוד קשקוש הזוי ובזוי שנועד לשמר את השלטון הכושל של נתניהו."

ישראל היום

ישראל היום


אין תגובות: