סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, 12 בינואר 2014

מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון

15/07/2015
שומרים על הארץ (הגדל)
בשבוע שעבר דובר כאן בהרחבה על ההחלטה האבסורדית של בג"צ להרוס את בתי דריינוף בבית אל. בתוך כך, נכתב כי בהסכם שנחתם לפני הריסת גבעת האולפנה סוכם כי המדינה תקדם את עניינה של בית אל כתגובה על המהלך של השמאל הקיצוני בגללו פונתה גבעת האולפנה. אחד המהלכים שהוסדרו בהסכם הוא הבטחתו של ראש הממשלה לבניית 300 יחידות דיור בבית אל במקום חמשת המבנים שפונו. "אני אומר לאלה שחושבים שהם ישתמשו במערכת המשפט כדי להזיק להתיישבות – אתם טועים. כי בפועל ההפך הגמור קורה. במקום הקטנת בית אל - הרחבת בית אל. במקום פגיעה בהתיישבות - חיזוק ההתיישבות", הבטיח אז נתניהו. "אין ממשלה שתומכת או שתתמוך יותר בהתיישבות מהממשלה בראשותי".
ביום שני האחרון, בישיבת הסיעה של הליכוד, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בניגוד לכל הבטחותיו לא יאושרו 300 יחידות הדיור שהובטחו בבית אל. נתניהו אמר לנוכחים בישיבה שכדי לשמור על ההתיישבות הוא איננו יכול להמשיך לפתח אותה. ואכן זוהי תמונת המצב כיום - הקפאה תכנונית שקטה שבה לא מקודמת אף תכנית בנייה בישובים. הבנייה שכולנו רואים היום בישובים היא התכנון שנעשה לפני שנים רבות, כך שאנחנו בונים היום את מה שקודם ואושר בעבר. כאשר בהווה לא מקדמים תוכניות, העתיד של הבנייה בפרט ושל ההתיישבות בכלל לוט בערפל.

ממשלת ישראל צריכה לדעת ולהבין כי ממשלה שאינה בונה ביהודה ושומרון איננה ראויה לכיסא בה היא יושבת. לא יעלה על הדעת שממשלה לאומית נותנת יד להמשך המצב העגום הזה, בו למעלה משנתיים אין כמעט קידום תוכניות בנייה ביהודה ושומרון. איננו תמימים, נוסח הודעת הליכוד לפיה "ראש הממשלה מקדם את מפעל ההתיישבות בתבונה ובאחריות" היא מכבסת מילים שפירושה הוא – לא בונים.
הוכח כבר בעבר שעצירת הבנייה אינה מקדמת את ישראל. הקפאת הבנייה רק החמירה את המצב והוכיחה לרשות הפלסטינית שעם מדינת ישראל עובדים בסחיטה ובאיומים. ראינו את תוצאותיו של מהלך כזה לפני כשלוש שנים כשנתניהו הכריז על הקפאה מוחלטת של הבנייה למשך עשרה חודשים - מהלך שרק הקשיח את עמדות הערבים במשא ומתן והעלה את הדרישות שלהם בהמשך.
הטענות כאילו הקפאת הבנייה שומרת על ההתיישבות אינה עולה בקנה אחד עם המציאות. הקפאת הבנייה פוגעת כבר היום בישובים רבים שמתמודדים עם בעיות קשות שהיו יכולות להיפטר אם רק היו נותנים לנו להמשיך לבנות. ישנה רק דרך אחת לשמור על ההתיישבות ביהודה ושומרון – להמשיך בפיתוח ובבנייה. ממשלת ישראל צריכה לחזור למדיניות הבנייה בכל חלקי ארץ ישראל ובמיוחד ביהודה ושומרון ולו רק כדי להראות לעולם שאנו הריבון של עצמנו.
ממשלת ישראל, בואו יחד נשמור על הארץ שלנו.


אין תגובות: